onsdag 5 mars 2014

Utlovade bilder

Stolen som jag klätt och målat har ett högt affektionsvärde för mig.
Sen tycker jag om formen och att den är faktiskt är väldigt sittvänlig (plus i kanten va)

Den har tidigare stått hemma hos min mormor och morfar i deras hall. 
Stolen har låtit många stjärtar vila på sig och avlastat besökare från kläder och väskor under åren som gått.

Här har jag målat de annars klarlackade benen vita och
monterat bort ryggstödet.


För att förhindra att det gamla tyget lyste igenom
klädde jag sitsen med ett ljust tyg först.
Ett gammalt lakan funkade utmärkt.


Ta Da :)
Tyget är inköpt på IKEA och kostade 49 kr per meter


Dags för ryggstödet.
Återigen använde jag lakanstyget först och nitade fast.

Man tager vad man haver sa Kajsa Varg :)
Jag hade även ett gammalt strykbrädesöverdrag? som jag
 använde att fodra bakstycket med för att förhindra
 synliga skarvar efter nitarna.


Och hur blev det då?





Den pryder nu mitt gästrum i vintagestil.
Får man vara så osvensk så man säger att man är sjukt nöjd över resultatet?
För det är jag.

2 kommentarer:

  1. Tycker du gör helt rätt i att vara sjukt nöjd! Den är skitsnygg!!!! <3

    SvaraRadera