lördag 8 mars 2014

Jaha????

Innan jag börjar spy galla över den där sångtävlingen så kan jag tala om att jag har haft en jättebra dag idag.
Verkligen alltså
T o m så bra att jag på dagen inte haft fullt så ont som jag brukar.
(Men det har jag i och för sig tagit igen ikväll ;)

Jämnvikt - Mina vänner - Jämnvikt

Men dagen då
Först en Gofika i stan med Amanda och Adam
Det fanns till en början TVÅ anledningar till att åka till stan.
Gofikan var liksom en bonus att få träffa ungdomarna.
Mitt mission var:
1. Jag hade biobiljetter som de skulle få till biobesöket ikväll
2. Sveas hundfoder var slut

Japp, jag glömde biobiljetterna och kom hem utan hundmat
Såååå???
Jag hade det väldigt trevligt i alla fall!

Eftermiddagspasset gjordes tillsammans med bästa väninnan, ett par ungbytingar, en stjärtlappsponny och en hund.
Vi tog med fika och drog ut till skogs i det underbara solskenet.
Allt gick lysande; flykt från rödmyror i tusentals, Svea hetsåt två korvar som hon stal och stjärtlappsponnyn gav Vilda ett klassiskt nafs i fingret,,,
Jodå vi hade det faktiskt  heeelt underbart i solskenet
På sant alltså
Alla ni som har barn vet att det där kaoset som kan uppstå liksom hör till vardagen och är liksom inget konstigt alls.
Korven och fikat som snälla Goa Camilla fixat med smakade sådär ljuvligt som det bara kan göra utomhus.
Vilda och Mimmi hade det jätteroligt. De är som två syskon och såna här dagar hade de kunnat leka hur länge som helst.

Jag orkar förresten inte spy gälla över musikspektaklet, det är det så många som kommer göra ändå.
Men FEL låt vann
Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar