måndag 10 mars 2014

Jag har hittat en skatt

Igår kväll vid sådär klockan nio-halv tio gick jag ner i källaren för att leta efter en grej åt Amanda.
Det gjorde att jag börja de rota i ett förråd,,,
Ett sånt förråd som vi slängde in lådor med sånt som inte skulle packas upp i när vi flyttade in.
Och sen har det varit i princip orört
Förutom att det blivit mer i det där rummet.
Det har varit ett kaos. Ett sånt kaos som ser så jobbigt ut att ta tag i så det får fortsätta att vara kaos

Till igår kväll

Jag hittade tyvärr inte det jag sökte
Men jag hittade sååå mycket annat
Som jag trott var borta
Som jag trodde jag inte hade kvar
Som jag glömt att jag hade

Jag blev där till sent på natten
Det blev tårar och det blev skratt
Och jag är såå glad

Och nu finns det ingen återvändo
Allt är ju nästan utrivet och ligger på golvet i tvättstugan
Så nu äntligen kan jag få ordning på ytterligare ett ställe som hängt som en mara över mig
Sen var det kanske inte meningen att det skulle bli nu

Eller det kanske var just meningen att det SKULLE bli nu

Lycklig är känslan (dock är inte känslan i kroppen densamma,,,)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar