torsdag 12 september 2013

Skomakarens barn går barfota

Och Kockens barn svälter

Idag misslyckades jag totalt med det som var menat som en liten surprise för maken när han kommer hem - slippa börja med att laga mat!!
Yippeee, jag hade jublat över en sådan överraskning när man själv var den som kom hem först - trött och stressad i en hääärlig kombo med ett lika trött och gnälligt barn
Men jag är rädd för att han kommer få laga något åt Vilda för det blev liiiite starkt :)
Hot Hot Hot - så där så det liksom börjar att pärla sig i pannan och näsan börjar rinna.
Gott  - I alla fall när man är lite äldre än sju år

Ja, det har ju blivit lite omkastade förhållanden här hemma sen jag började arbeta i butik. Nu är det maken som kommer hem först och alltså han som ska fixa käk
Nu eftersom jag är sjukskriven och är hemma halva dagen försöker jag förbereda det mesta när jag hinner och kan.
Ibland är kroppen inte så samarbetsvillig och då prioriterar jag vilan och träningen för att kunna sköta mitt arbete - så är det.
Sen finns det säkert folk som tycker jag absolut borde hinna med det oxå - alltid, och anser mig lat. Men det får stå för dom och deras okunskap.
Jag försöker verkligen inte ens bry mig för varför ar det så viktigt vad folk tycker tänker????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar