tisdag 17 september 2013

Det här med Självkänsla

Är ett svårt kapitel
Att ha ett bra självförtroende är inte förlikat med  att ha en bra självkänsla

Mitt självförtroende fick sig en kick i rätt riktning idag i alla fall
Tänk att två karlar till slut (ja för det tog nog tid och bar dom nog emot) ringer en kvinna för att klara av att få upp tapeterna.

Dom hade inte börjat för dom hade fastnat i HUR dom egentligen skulle börja.
Det hade redan förstörts ett par våder när jag kom så de visste hur de inte skulle göra i alla fall.
Och det är då det är så härligt att kunna peka med hela handen och säga
"Nu gör vi så här"
Och så tar jag tapetvåden (under protester för det "går" ju inte att göra så för det har dom provat) och sätter den perfekt i hörnet, utan veck eller konstigheter
Plättlätt va ;)
Om sanningen ska fram så hade ganska mycket tur tror jag - men ändå!
Känslan var så skön!!!

Så jag frågade om det var okej om jag åkte, om de klarade sig utan mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar