söndag 29 september 2013

Nyanser av glädje

Känner mig så jäkla nöjd med helgen
Jag har gjort saker
Orkat ta tag i sånt som borde gjorts för länge sedan

Idag har jag och Vilda varit ute och strövat med Svea i skogen.
I solen, den härliga solen som fortfarande värmer gott.

Vilda ville visa sin snurr som hon lärt sig.
Gissa om hon var stolt!

Visst snurrade hon. Själv stod jag
med hjärtat i halsgropen,,,

Vi gick till vår favvoplats i skogen

Det är underbart rofyllt att ströva
omkring i skogen

Blåbär fanns det gott om så det räckte
till både hund och barn


När vi kom hem började jag rensa upp i vårat land. Det enda vi har kvar typ
Det vore ju bra om vi kunde hålla landet fint och snyggt, eftersom det är - det enda.
Måste planera vad som ska ner i det också. Vill ha blommor hela säsongen ju.

Helgens två lågvattenmärken var:
1. Målningen av sekretären. Det blev en kemisk reaktion med den gamla lacken = pissgul nyans
2. Putsningen av sovrumsfönstret. Den första varianten på treglasfönster blev inte så lyckad = Fönster som alltid ser flammiga och skitiga ut FAST dom är nyputsade :-( Är ju inte så sugen på att putsa dom andra kan jag säga.
Men det finns ju dom som bara gör sånt. Kanske borde anlita ett proffs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar