söndag 29 april 2012

Nyckelpiga

Upphittad och återfås mot beskrivning :)
Vilda var överlycklig över fyndet och hade helst gärna tagit med hem oxå, i sängen.

En helt vanlig skogspromenad med en femåring
Efter mycket tjat följde jag med ut på promenad med Svea, det var ju fint väder. Men innan själva promenaden måste man ju byta kläder. Och då blev det mycket suck och stön från somlige av oss (läs den lilla som ville ut och gå)
Så efter den proceduren  ;  Nej det är för kallt att gå i strumpbyxor, du måste ta på dig jacka, ska jag hjälpa dig? Nehe inte det,,, Och Bla bla bla
Ca 20 minuter senare är vi på väg
Dags för nästa rond : Var ska vi gå?
Till slut kom överens om skogshållet och begav oss glatt iväg. Det var helt ljuvligt ute i skogen och fåglarna kvittrade för fulla muggar. Svea verkade nöjd och glad så mina sjukdomsmisstankar flög bort. Vi hade gått halva rundan ungefär när Vilda frågar: Var är rakaste vägen hem?
Hurså? undarar jag
Jag behöver gå på toaletten, jag behöver bajsa,,,
Jaha. Panikvändning och ilfart hem igen för att undvika att behöva slänga kläderna flickebarnet hade på sig. Ja, jag är löjlig och kvackelmagig.Men kräks och bajs alltså - Uuuuuuurrrrrrrrk


Vildas nyckelpiga





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar