tisdag 24 april 2012

Kärleken till en soffa

Idag har jag startat projektet renovering av kökssoffa.
Jag kan inte räkna alla mysiga stunder som tillbringats på denna soffa. 

För mig representerar den här soffan så mycket:  
Varm och äkta kärlek som aldrig tog slut
Lugn och trygghet
Vällagad mat och härliga kaffestunder med de godaste kakor man kan drömma om
Sammanhållning och familjeliv

Min mormor och morfar sov i denna soffa när dom flyttade ihop och byggde huset och sedan när de kunde köpa en säng blev den en ren "kökssoffa"



Mormor och Morfars kökssoffa


Idag har jag slipat den och grundmålat den. Har beställt tyg och kuddar från jotex som jag ska använda till locket.

Jag kan se Ken framför mig liggandes likt Kronblom efter maten och ta sin powernap. Får jag bara hem tyget ska den vara färdig till helgen.

Det är bara bondköket som fattas nu,,,


2 kommentarer:

  1. Vad hääärlig soffa, med många fina minnen! Jag har oxå en gammal kökssoffa i mitt barndomshem som jag skulle tagit hit, men tyvärr har det inte blivit av, och jag hittar inget bra ställe att ha den på. Vi har ju redan en kökssoffa.. å som sagt.. Martin äälskar den. Efter maten lägger han upp fötterna och njuter med en tupplur. Att ta bort denna kökssoffa är inget som är acceptabelt från hans sida.. men å andra sidan, jag får plats med mycket skit i den med ;) haha! Kram/ Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha Ja det är väl på soffan vi får leta efter våra män när vi behöver dom :) Kens Powernaps brukar bli liiiite mer än bara en "nap" Kram

      Radera