torsdag 19 april 2012

Face your Fears

All världens rosor till underbara Anne-Marie på Öhmans tandvårdsklinik i Södra Vi.

Tack för ett proffsigt och serviceinriktat bemötande av en tandläkarrädd krake vid namn Jessica,,, Jag kände mig inte löjlig eller illa till mods trots min rädsla, du fick mig att känna mig trygg och omhändertagen i en (för mig) väldigt jobbig situation.

Jag får börja med en femdagars penicillinkur för att ta död på bakterierna i tandroten och sedan ska en rotfyllningpåbörjas.
När dom sa det magiska ordet som man fruktat (fast man inte vet vad det egentligen är, man bara VET att det är hemskt- typ alla säger ju det)

Rotfyllning

Då frågade dom om jag höll på att svimma

Det gjorde jag inte.
Och jag är så glad att jag tog mig dit för det hade inte gått över av sig självt liksom. Nu ska jag tamej hundan gå igenom hela munnen och på det sättet bearbeta tandläkarskräcken.

Face Your Fears!


2 kommentarer:

  1. Känner absolut igen mig i din rädsla , så skönt ändå om du kommer "må " bättre i munnen utan morfin.

    Ha en bra dag & helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli skönt att få det gjort och faktiskt kanske börja gå regelbundet för att slippa såna här saker. Det känns ju sådär att behöva ta till morfinet igen när jag äntligen blivit av med det. Troligtvis kan jag lägga av med det igen from imorgon, då har penicillinet verkat och då ska värken släppa sa dom. Ha det gott & Trevlig helg!

      Radera