lördag 5 maj 2012

Pirrig - men av vad?

Våren och solen?
Jobb?
Pollen?
Bara för att?

Tror en blandning av alltihop faktiskt.

Igår var Svea och jag på en riktig långprommenad och hittade murklor. Men vi plockade dom inte, en svamp som måste förvällas minst två tre gånger för att vara ätlig kan inte vara bra. Den är god men om jag ska ha den till mat, för den är ju god, köper jag den på burk - ätlig och klar. Punkt

Varför köpa nytt när man är nöjd med det gamla man har?
Våran gamla utemöbel i trä har många många år på nacken. Vi har själva ärvt den av några som tyckte dom ville ha en ny istället.

Jag älskar våran gamla möbel. Man sitter urbra i den och den har en charm. Problemet var att den börjat se lite sliten och gammal ut (som sin ägare ;)
Så jag la ner en dags slipande och tvättande på den föra sedan grundmåla (skitgöra men ack så viktigt underarbete)

Och vad fin den blev!
Ska nu bara välja en trevlig nyans och slutmåla den så blir den som ny :)

Idag står det bal på schemat - sol är det men blåsigt

See you later


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar