onsdag 16 maj 2012

Om att lita på sin magkänsla som förälder,,,

Lilla Vilda i sjuksängen

Som nu sover skönt i sin egen säng

Hur lätt hade det inte varit och bara ryckt på axlarna och konstaterat att ännu en jävla maginfluensa drabbat Vilda.
Men det var nåt som inte stämde.

Vilda har på ca en månads tid kräkts vid tre tillfällen och haft ont i mage = magsjuka
Hur lätt smittar det på en skala???? Alldeles för lätt
Men ingen av oss andra i La familia har vid ett enda tillfälle blivit sjuka.

Och denna gången - nä, det var en känsla att det inte står rätt till.
Jag tror faktiskt föräldrar och då främst mödrar har en inbyggd sensor kopplad till sina barn,,, 

Det är bara det att vi underlåter oss allt för ofta att inte lita på vår egen intuition.
Och jag säger bara det, det är ni som är experter på era egna barn. 

Låt ingen annan få er att tro något annat.

Efter en vända på barnavdelning 10 så är vi hemma igen och diagnosen som det verkar just nu och som hon blir behandlad för är urinvägs infektion. Som hunnit gå ganska långt, för dom här små reagerar ju inte på sina symtom som oss äldre. Dom har ju inte den kunskapen än så dom kanske bara blir liiite extra kinkia eller tappar aptiten.

Men dom misstänker oxå att det är den lilla blindtarmen som spökar,,,

Vi blev utskrivna idag och då händer det mest sjukaste man kan tänka sig - jag får telefon från Amandas pappa som meddelar att hon är på väg till Västervik - jag hann bara tänka tanken:
"Vad kul då kan vi gå på stan å fika ihop"
Då han i nästa andetag tillägger - I ambulans

Jag kan säga att jag är rätt stark i psyket , men då var det nära för ett rejält psykbryt
Men självklart - det är jag som är föräldern - Det är ju vi som ska vara dom starka,,,
Så det var bara att ta med Vilda från avdelningen och gå ner till Amanda som kommit till akutintaget.

Med misstänkt njurstensanfall

Så nu ligger min stora älskling på avd 1 kirurgen

Life Sucks

1 kommentar:

  1. Stackars er....lider med er....
    Hoppas alla mår bra snart!
    Kramar

    SvaraRadera