söndag 6 maj 2012

I´m Impresst

Idag har jag varit på en introduktion på mitt nya jobb :)
Och vilken dag,,,

Sååå mycket intryck och härliga människor, jag kommer sova gött inatt vill jag lova. Det var som att komma ny till en klass när man gick i skolan  - typ
Men det var nog en känsla som fanns hos fler en mig. Så fort man kliver utanför sin trygghetszon så blir allting nytt lite skrämmande.

Och var ska jag jobba då?

Jo förstår ni, jag ska jobba på Astrid Lindgrens Värld.

Nej, inte som Pippi och Nej, inte som Ronja Rövardotter heller (jag fått dom förslagen från några :)

Jag ska kocka loss på Majkens kök, och jag är så jäkla stolt över det.

Idag har jag haft den stora äran att lyssna på årets chef 2011 - Mikael Ahlerup. Han pratade om deras Affärsidé, om deras röda tråd i deras uppbyggnad av ALV samt pusslet där alla delar i ett företag behövs för en fin "bild"
- Att satsa på den långsamma femtilappen istället för den snabba tjugan
- Om det viktiga mötet (och då pratar vi inte möte som i tex personalmöte, utan mötet med människor
Jag skulle kunna radda upp hur mycket som helst, men det ska jag inte.

Har ni möjlighet att lyssna på honom  - gör det.

Nu har jag en del fix och trix denna vecka för sen börjar jag på fredag.

Om jag är glad?

Det kan ni slå er i backen på



2 kommentarer: