tisdag 8 maj 2012

Ground Zero

Ja nästa gång blir det ett bättre planerat träningspass av Fru Larsson.

 Gör om och gör Rätt



Men tanken var från början att cykla en annan runda men det fanns ingen vägskylt där jag skulle ha svängt av och så oooppppppps var jag tooo far away from home.
Och inget vatten kvar
Och tomt på energi

Musklerna skrek och mot slutet fick jag gå bitvis med cykeln för musklerna gjorde så satans ont att det inte gick att cykla.
Har aldrig varit med om detta förut men det gav mig en läxa att äta ordentligt innan man ger sig iväg på långpass eller vilket träningspass som helst förästen. Idag hade klämt två rostade mackor på morgonen och sedan gav jag mig iväg med Svea till skogen en timma.

Ni hör va?

Att sedan ge sig iväg utan att äta något mer = ren katastrof. Och frågan är om jag inte sabbade kroppen mer än jag tränade den.

Men jag har lite ångest över all missad träningstid pga alla jäkla sjukdomar som snurrat i huset. Det är inte långt kvar till vättern och frågan är om målet får vara att genomföra utan tidskrav. Och det är lättare sagt än gjort.

Jag får ge järnet nu fram till det är dags så får vi se

2 kommentarer:

  1. Att ladda rätt är ett måste för långdistanspass. Men man lär av misstagen, livets bästa skola! :) Rostat bröd är inte rätt uppladdning, men det visste du lät det som. Det kommer gå bättre. Har man en gång haft bra kondis så tränar man upp den rätt fort igen. Det sitter nästan lika mycket i huvudet!

    Kram brorsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack käre bror. Idag blir det ett lätt pass bara för att hålla igång musklerna och jag har ätit liiiite bättre frukost i alla fall :) Kram och ta hand om päronen i helgen <3

      Radera