tisdag 2 juli 2013

Frustrerad frustrerad och arg

Ibland känns det som man är föremål för alla olika "experters" tyckande och tänkade
När de som skriker värst är de som egentligen inte kan något utan skriker för att de egentligen hade velat vara i de riktiga experternas skor
Jag är hård nu
Men jag är oxå jävligt trött

Idag ska jag börja jobba 75%
Bra och absolut det jag vill göra och kanske oxå 100 % framöver när jag fått behandling

Men inte på det här sättet
Och jag vill poängtera att jag inte är arbetsskygg - jag är inte sjukskriven för att det är roligt
Vill bara ge den upplysningen att försäkringskassan som alltid får så mycket skit, ringde mig i fredags.
Jättetrevlig tjej som presenterade sig och hon undrade om det verkligen fungerade att ens jobba 50%,,,

Den sk. husläkaren på en viss station som jag behöver ha kontakt med (tyvärr) för att få min medicin utskriven och för att få min sjukskrivning förlängd ringde igår
Han tyckte nog jag väl absolut kunde gå upp och arbeta nu när jag varit hos smärtkliniken - det skulle bara göra mig gott till operationen - och jag hade ju fått mer medicin

Hela den meningen gör att jag ifrågasätter hans kompetens
Han borde vetat att INGET förändrats för att jag var hos smärtkliniken - förutom ytterligare 1200 mg mer medicin
Som gör mig ännu tröttare
Nu har jag kommit tillbaka och fått en daglig rutin som jag känner fungerar - att jag har ett drägligt liv
Han kläckte ur sig dumheter mot min läkare på smärtkliniken - avundsjuka?
Ifrågasatte saker som han sagt
Ifrågasatte mig varför inte denna skadan opererats när den förra operationen gjordes - ja det vet ju inte jag.
Då opererades jag akut och dom åtgärdade säkert det som var värst då - men dom är proffs så dom tog säkert det beslut som var bäst då.
Och det är kanske inte en husläkare ska ifrågasätta - i sådana fall får han väl vända sig till Linköping

Summa summarum  - Jag vill ha en privatläkare som jag kan tala om ALLT för så jag slipper berätta samma historia -igen och igen och igen


Avslutningsvis vill jag åter säga att jag inte har något emot att jobba. Jag är livrädd för att folk ska tro det och det är det som många gånger ställer till det för mig i huvudet.
Jag trivs på mitt jobb och är jätteglad att få göra sånt som jag tycker om - på jobbtid :)



Nu är det dags att göra sig i ordning och åka iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar