söndag 14 juli 2013

Baktankar och kalasbilder

Här har vi kalasat ska jag säga er!!
Vilda började ju planera sitt kalas ungefär för ett halvår sen - tror bestämt det var på julafton efter julklappsöppningen då hon troligtvis slogs av tanken att det tar ett tag nu innan det blir fler paket ;)

Men nu så har vi avverkat både "vuxenkalas" som hon säger och barnkalas
Igår hade vi familjen här på kaffe och tårta - som vi bakat här innan kalaset.
Vi bakade STOOORA pariserbullar, kärleksmums (stora bitar) och dubbla knäckflarn med smörkräm (rejäle kaker med mycke glörr emellan)
Ja - jag hade en plan, eller kalla det baktanke ;) Mohaha
Planen var att dom skulle bli så mätta på fikabrödet så de inte orkade äta så mycket tårta.
För jag är lat och hade ont om tid.
Nu behövde jag bara baka en stor plåt med marängtårta och dela på mitten, istället för att behöva göra två stora bottnar.
Inte för jag är snål  men det hade blivit så mycket tårta så vi hade fått leva på det en hel vecka -Uäää

Annars tyckte jag det var rätt kul att baka denna gång faktiskt.
Har man bra redskap och maskiner så är ju allt så mycket enkare
Och roligare
Det som står kvar på min önskelista är ju en Kitchen Aid eller en likvärdig maskin typ Electrolux motsvarighet

Idag har så har Vilda och bästa kompisen Mimmi haft gemensamt kalas med sin klass. Alla utom två kunde komma och det är verkligen kul att se alla tillsammans.
Men nu är jag mör
Och har j-ligt ont
Så jag ska packa lite till sen blir det sängläge för fru Larsson


Svea hjälper Vilda att öppna - hon älskar oxå paket:)

Mamma Jessicas marängtårta med färska jordgubbar mellan - Och den räckte ;)

Min specialare - Glutenfri variant till Amanda

Vilda har skyltat så gästerna hittar

Väkommen hit

Vilda testar nya fiskespöt

Och hon har talang tjejen

Nyvaken tjej - lägg märke till tårtan i sängen

Nu finns det ingen tårta men en Svea som tvättar sig.
Svea hoppade nämligen upp RAKT I tårtan,,,

Sötaste prinsessorna som hade 7 års kalas
Undrar hur det ser ut om ytterligare 7 år?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar