fredag 28 juni 2013

Så kom det - Det fruktade K-ordet

Jag har väntat p det. Språket i skolan är ju tyvärr inte alltid vad man önskade det var.
Även hos den yngre skaran.
Åh dom är ju inte sena att informera varann om det är någon som har lyckats missa något av de mer välanvända,,,
Så idag när Vilda och jag satt här i soffan med tända ljus och hade mys. Mys av den sorten man har alldeles för sällan helt i enkelhet med ljus och under samma filt tätt ihop med förtroligt samtal.

Då kom det - som en blixt från en klar himmel

"Mamma - Det här kan väl inte vara sant. X säger att när man knullar så......" Ja jag vill inte ens fortsätta
Jag blev både full i skratt och förfärad på samma gång. För det barnet som sa detta måste fått MYCKET detaljerad info av antingen en bra mycket äldre lr vuxen alternativt film :S
Och barnet i fråga var bara ca 1 år äldre än Vilda
 Jag kände mig lite rädd och ledsen
Varför måste det vara så jäkla tidigt med allt?
Varför kan inte barnen bara få vara barn ett litet tag till??


Så Då kan vi bocka av det ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar