lördag 9 juni 2012

Som en tjurig snorunge,,,

Som bara måste göra tvärtemot vad alla säger kände jag mig idag, ett tag i alla fall
Japp
Men det gick ju vägen, bra t.o.m - Eller bra för min träningsaktivitet innan loppet i alla fall.

Kom till Motala runt nio och upptäckte vad mycket kolhydrater och nervositet kan orsaka    - OH Shit om man säger så,,, Tur att jag parkat utanför tågstation så jag hade nära till toan,,,

Letade sen upp torget för att hämta ut min nummerlapp, passade oxå på att shoppa en Craft cykeljacka ( med avtagbara ärmar) som är vindtät och "vattenresistent".
Bestämde mig genast för att använda den istället för Gore Tex Paclite jackan som blir väldigt tät = En tur till bilen igen för omklädning och fix med nummerlapp.
Just detta med rätt klädsel för dagen var iiinte lätt. Regntunga moln och ca 11 grader.

Sen var det dags att bege sig till start och leta upp rätt startfålla!

10.26 gick starten och jag hade verkligen siktet inställt från början att ta det lugnt fint för att orka, jag lät varenda en som ville fram passera under vägen ut ur Motala.
Här liksom i Ullared och ställen där många av det kvinnliga könet ska medverka finns det alltid dom här kärringarna som typ rammar hälar med kundvagnen eller orsakar fullständigt kaos i startgruppen för DOM MÅSTE BARA KÖRA JUST PRECIS SOM DOM VILL!!!
Jag bara lät dom passera
Jag passerade dom sen - HA!!!

Kände att jag ändå hade goa ben så jag höll ett ganska bra tempo. Ett bra men ändå inte dumdristigt tempo, man ska ju hålla i 10 mil liksom. Och det är min svaghet.
Tempo - uthållighet - Hur lände orkar jag? Det behövs helt enkelt mer rutin för att lära sig
Efter backarna upp på Omberg växte hornen och jag glömde varje vettigt råd jag fått och ökade rejält i tempo. Och hornen växte ännu mer efter Rök :)
Och jag stannade i varje depå - åt min bulle och fyllde på energidryck

Jag cyklade i mål på 4,22 och jag är nöjd.
Förra gången cyklade jag på 5,05 så det är en klar förbättring
Det man kan fundera på vilken tid jag kunnat prestera med rätt träning?
För jag hade krafter kvar, jag var inte sketslut

Jag var absolut INTE bäst men jag var fan inte sämst heller,,,(jag är ingen tävlingsmänniska alls)

Och jag har haft det sååå roligt :)
Nu ska här letas fler lopp och fortsätta träningen

Ha det gott för här ska sovas ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


2 kommentarer:

  1. Så duktig du är Jessica....måste ha missat detta inlägg....har ju haft full rulle här ett par veckor....
    Pressa rekordet en timma är ju kanonbra...
    Bra kämpat...
    Kramar

    SvaraRadera