måndag 18 juni 2012

Pannkakor har fött upp många barn

Nödlösning som alltid funkar - alltid.
Vilda har varit febrig idag så dagen har varit stillsam.


Men varför är dom godare när dom är små?


Jag och Lena har varit och beställt blommor till Martins begravning på torsdag. Och det var riktigt jobbigt. 
Vi var eniga om vad vi ville ha till kistan - ljust och sommarfräscht och handblommorna ville vi ha något annat än den sedvanliga röda rosen.

Jag har varit förskonad från att behöva ta såna här beslut innan, när mormor och morfar gick bort har mamma skött sånt här och det har varit jättebra. Men nu är det en ung människa som hade hela livet kvar som ska begravas

Jag tänker på Erika och på Martins familj. 
Tänker på alla beslut man behöver ta i en situation där man är bedövad av sorg. Man borde skriva ner hur man vill ha det nu, bara för att skona familjen från ångest över "fel" val. 
Ju tydligare - desto bättre

Men med handen på hjärtat mina vänner, hur många av er har gjort det?
Man tänker inte att det ska hända en själv
Jag om nån borde veta hur fort det kan gå.

Det kommer att bli tufft på torsdag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar