torsdag 7 juni 2012

Hur otroligt det än låter såååå

Är det redan dags för Vättern på Lördag.

Yes

Så ikväll har jag börjat kolhydratladda för att åtminstone ha en sportslig att ta mig runt. Borde absolut tränat mer än jag gjort i år men det har helt enkelt inte varit möjligt.
Så på Lördag åker jag till Motala med förutsättningarna att delta - Ingen som helst tidspress (intalar mig intalar mig intalar mig)
Funderar dock på att köpa ett par trekvartslånga cykelbyxor och en vind/regntät cykeljacka - för annars kommer jag frysa ihjäl under loppet om detta jävla väder håller i sig

Hittade en helschysst sida från Axa idag om mat för träning så där plockade jag ett recept som fick Jessa Touch :)

Fylld lövbiff med pasta!
Ta lövskivorna och bred ett tjock lager Philadelfia Ost med någon god smak, Jag valde Örter & Vitlök, på halva skivan.
Hacka en gul lök och bryn i lite smör. Fördela sedan löken på osten.
Salta och peppra
Vik lövbitarna på mitten och tryck till kanterna
Bryn sakta och fint på båda sidor och krydda lite till

Servera med mycket pasta och sallad - MUMS!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Problemet idag var ju min onda mage men det var bara att tvinga i sig maten för annars kommer detta med cyklandet inte att fungera. Jag har ju fortfarande i färskt minne hur min kära granne fick komma och rädda mig när jag slarvat med maten - Aja Baja!!!!

Annars har dagen varit tuff. Riktigt tuff faktiskt. Jag har funderat mycket och gråtit mycket.
Men det är viktigt att tillåta sig vara ledsen ibland. Att stänga inne sina känslor är inte nyttigt i längden.
Och jag är en känslomänniska, så är det bara.
Men imorgon är jag fit for fight för jobb igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar