fredag 8 maj 2015

Operation på Måndag? - Ja tack

Igår kväll fick jag kontakt med Ladys nya matte. Hon verkar vara i goda händer och har startats i några hopp och dressyrklasser. Kändes skönt att få kontakt då jag saknar min lilla bruna häst sååå mycket ibland.



Fick denna bild på Lady av nya ägaren.
Älskade lilla häst


Idag har jag spenderat dagen på Oskarshamns sjukhus. Jag fick träffa överläkare Fredrik på ortopeden och han var mycket hjälpsam och tillmötesgående.
"Ja jag ser här i journalen att du ska cykla Vättern och har inte tid med knäproblem"

Vad säger man?

Jag kunde nog inte varit tydligare i mitt möte med första läkaren i Hultsfred
Och informationen gick ju helt klart fram
Fredrik sa att det finns bara två alternativ - Magnetröntgen eller titthålsoperation
"Magnetröntgen kommer ta längre tid så vi går på operation, vänta här så ska jag kolla om vi inte kan fixa det redan nästa vecka"
Och så kommer han in och säger att det blir redan på måndag om jag inte har något annat för mig

Världsklass
Service
Bemötande

Borde jag köpa en trisslott nu också?

Ja så så blev det, på måndag blir det operation.
Lite omvälvande och jag har nog inte hunnit fatta det än
Känner mig fånigt glad - över en jäkla operation

Borde jag ens det?

Ja det borde jag för det här handlar om så mycket mer än en Vätternrunda
Det här handlar om att jag ska hålla mig frisk och någorlunda smärtfri
Så Ja jag är glad för den oerhörda hjälp jag fått

Nu hoppas vi på en snabb rehab så sitter jag på cykeln snart igen!




Inget är som ett väntrum på ett sjukhus
Mitt högra knä väntar på sin dom

Besök hos narkosen blev det också så allt är klart
till måndag morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar