tisdag 12 maj 2015

Artroskopi - Dagen efter

Oskarshamns sjukhus levererade även igår
Vänligt och proffsigt bemötande
Och effektiva
Jag kom dit 07,15
Fick mitt rum/bås och de urtjusiga sjukhuskläderna tilldelat av "min" sjuksköterska som gick igenom lite papper med mig och tog blodtryck, puls och syresättning
Blodtrycket låg på 140/110 :D

Ja - Jag lider av White coat syndrome

Doktor Fredrik kom och gick igenom planen och ritade på mit knä och sedan kom narkossköterskan

Bam Bam Bam - Allt bara händer

Innan klockan var 08.00 var jag på väg in på operationssalen

Vaknade upp och tyckte som vanligt att man inte somnat
Det är ju helt sjukt att man inte minns är man somnar in liksom - helt plötsligt bara vaknar man och då är allt över

Fredrik kom och berättade att han tyvärr inte hittade en trasig menisk,,,
Och Ja - Jag är också ledsen för det
Då hade det varit åtgärdat och det hade VARIT DET SOM VAR FELET!!!
Fransigt brosk fanns det,,,

Fine - Tillbaka på ruta ett igen känns det som
Modet sjönk åtskilliga meter kan jag säga

Igår tillbringades resten av dagen i sängen - Narkosen tar på krafterna och ont hade jag
Och det har inte varit bättre idag
Hela benet är svullet, till och med foten

Imorgon blir det att ringa sjukgymnasten
Nu blir det hans jobb att ge mig bästa förutsättningarna i rehab och träning så jag åtminstone har en chans att klara Vätternrundan

Hoppet är det sista som lämnar människan

Fint knäpaket, det är bara att glömma jeans på ett tag :)

Viss skillnad i storlek. Svullnaden har satt sig i hela benet
ända ner i foten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar