lördag 23 maj 2015

Learn by Doing - wrong

Det här bjuder jag på
Och för att göra en kort historia lång,,,

Idag när jag varit och rivit tapeter och var Skit trött,  blodsocker på 0,2 och bara ville hem så lyste bensinlampan sådär äckligt rött.
Den började redan lysa när jag åkte in men då var jag utvilad och fylld med energi och tänkte att det där fixar jag innan jag åker hem från stan istället.

Bad choiche

Föll för frestelsen att äta skräpmat och beställde kebabrulle
När jag väntade på den skulle jag tanka
Åker till Preem
"Fel på chipet " säger automatfanskapet
Jaha???
Åker och tar ut Cash , hämtar maten och åker ner till Statoil istället
Kliver ur bilen och ska tanka
Trycker på tanklocket för att öppna det
Det Händer inget
Trycker hårdare
Händer fortfarande inget

Men vad i????

Svär en ramsa och försöker med milt våld att få upp locket eftersom jag vet att jag troligtvis inte tar mig hem på det som finns i tanken

Då frågar killen som står på andra sidan och tankar om jag har problem
Höll på att fråga om Det såg ut så men ångrade mig.
Han frågade om han fick försöka
Visst fick han det

Men han fick inte heller upp det - Ha!!!
Jag törs inte ta i sa han då kanske jag förstör det
Nej gör inte det sa jag- Det är bäst att jag gör själv,,,

Har du provat att låsa och låsa upp med nyckeln säger han då

Känner hur allt blod samlas kring mina kinder = eldrött

I samma sekund förstår jag att bilens centrallås styr tanklocket också

Om jag hade kunnat sjunka där och då hade jag gjort det med tacksamhet

Sååå mina vänner
Dagens lärdom
Bil med centrallås måste vara öppen för att få upp tanklocket

Satan så pinsamt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar