fredag 24 oktober 2014

Vem äger rätten att ta ett liv?

Vi har pluggat ihop - Jag och min lilla
Och det har varit såå mysigt
Så mysigt att hon inte ens ville se på barnprogrammen igår kväll

Att jag - mammamor - skulle konkurrera ut dumburken?
Känner mig varm och stolt
Blir varm inombords

Jag älskar mina barn så det gör ont i mig och om något skulle hända dom
Hur överlever man då?

Tanken på att så många barn far illa gör mig ledsen och nerstämd
Hörde på radion om mordet på 8 åriga Yara
Hur är en människor skapta när de överlagt och helt kallt bankar skiten ur en 8 år gammal flicka med en brödkavel?
Flickebarnet måste varit utsatt ändå då hon inte bodde hos sina föräldrar.
Signalerna att allt inte stod rätt till hade nått vårat så kallade skyddsnät här i Sverige

Men ingen gör något

Vad tänkte hon?
Hur kände hon?
Vad fick hon utstå under den här tiden?

Hur kan någon ta sig den RÄTTEN
Att avsluta en människas liv
Det är den stora frågan


Kvalitet på riktigt

Mästerbagaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar