onsdag 1 oktober 2014

Människans bästa vän är hunden?

Tidigare ikväll sitter jag och bläddrar igenom flödet på facebook.
Jag hajar till när en film som någon delat börjar spelas upp (något som jag för övrigt hatar, jag vill själv bestämma vilka filmer jag vill starta TACK)
Vad fan är det han gör!!! hinner jag tänka och stannar upp och ser en man som håller en hund i nackskinnet samtidigt som han slår den i ansiktet.
Parallellt, bredvid denna film, visas en film på en man som blir sönderslagen i ansiktet - samma man som klår hunden

Jag rasar ihop inombords  - skriker ut min ångest och gråter hejdlöst över världen och dess jävla vidirga människor

Jag tycker det är fruktansvärt när barn, hjälplösa och djur far illa
Och Jag gör vad JAG kan för att förhindra det och det utan att jag behöver påminnas av vidriga inslag på nätet för att förstå att det händer otäcka saker i vår lilla perfekta värld.
Jag vill inte se era bilder på djur som plågas.

Dom ger mig mardrömmar och ångest. Ren och skär smärta i hjärtat

Denna film, som jag bara hann se några sekunder av (tack och lov) innan jag hann reagera har etsat sig fast i min hjärna.
MEN,,,
Det verkar som djurplågaren fick sitt straff sedan. Någon letade upp honom, spöade skiten ur honom, filmade det och la ut det parallellt ihop med hans lilla show.
WELL DONE!!
Hoppas han fick lida
Mycket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar