fredag 10 januari 2014

När är en dröm för sen att nå?

Funderar mycket nu
Det surrar och brusar i huvudet och hjärtat vill ha mer av tanken
Men det sitter en liten djävul på axeln också
Han brukar knacka på och meddela att jag är ute på väldigt hal is och borde tänka på annat

Är det verkligen så att sista tåget har gått?
Eller är det så som jag vill och hoppas att det ska vara; Att man har heeela livet framför sig
Och hur långt DET blir - ja det vet ju ingen
Och då borde man ju leva så också, för varför gå och oroa sig för sånt som ingen kan veta?
Det vore ju lite dumt,,,

Lev livet fullt ut idag för du vet inte vad som väntar imorgon
Förverkliga drömmar,,,
Jag ändrade namnet på bloggen för att jag tvivlade på vad jag själv egentligen förverkligar
Och jag är inte bekväm med det så jag kommer ta tillbaka:
"Dont dream your life - Live your Dream!"
För nu VET jag var jag står

Men så är det den där jante,,,
Eller den där jäkla illviljan från människor som egentligen borde ta tag i sina egna liv istället för att bara bry sig om vad andra gör.
Och framför allt - hemska tanke - tänk OM det skulle gå bra för någon som törs,,,

Men det är egentligen bagateller
Det är ju upp till en själv vad man väljer att ta åt sig.
Är man trygg i sig själv och tror på det man gör - ja då kan de hålla på bäst de orkar :)

Som sagt - Det är mycket tankar just nu



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar