fredag 29 november 2013

Post traumatisk Adventstress

Fan alla runt om mig har fått det fint och adventlikt i sina fönster
Här inne hos mig är det mer hm  - kaoslikt
Blir stressad av att inte KUNNA för jag VILL ju så gärna jag oxå
Men jag ligger ju här
Med arslet i vädret och kan inte annat

Vilda får vara min lilla hjälpreda imorgon så ska vi nog oxå få lite adventskänsla här

Och vet ni - Det snöar här ute nu
Vilda slängde på sig sina kläder och gav sig ut
Ren och skär barnaglädje - över snön
Den första snön - Och den är faktiskt underbar
Jag vill alltid ut och gå i det nya första snöfallet
Fast inte idag då. Är inte så sugen på att gå alls

Ikväll ska vi fira min älskade förstfödda som blir 20 år på Söndag
Vi och Lars och Anna Lena är bjudna på  middag
Myyysigt
Ska ta med min lilla Hello Kitty -ring och försöka vara med så länge jag bara kan


Snön lägger sig faktiskt på gatorna

Barnlycka över snön


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar