onsdag 17 oktober 2012

Kan vi ta en Time Out ?

Hur fort får tiden gå egentligen? Det är ju redan onsdag = snart fredag
Det innebär oxå att det ska städas i morgon,,,
Jaja mindre kul men nödvändigt och så är det absolut värt mödan trots att man är kräkstrött. Då kan man ju vara "ledig" när det väl är helg sen. I alla fall kunna ägna sig åt roligare saker än just städning.

På tal om städning

Har allvarligt funderat på rutbidraget. Många tycker det är en "rikemansgrej" men jag säger att det är en fråga om prioritering. Och jag är definitivt inte rik
När man har så lite ledig tid ihop med sin familj som vi har så vore det mycket värt att kunna slippa en sån sak. Jag är glad om jag kan leja bort det 1 gång per månad och då ta dammning och våttorkning.
Den tiden och energin som går åt för mig att städa omvandlad i kronor och ören finansierar lätt den kostnaden. Och många lägger pengar på så mycket annat som inte jag gör tex snus och cigaretter, spela på hästar mm mm.(nu smutskastar jag ingen, det är bara ett exempel) Vad kostar det på en månad?
Jag tror jag skulle få ihop till ett par städningar för dom pengarna.
Jag tror säger jag - för jag vet ju inte

Ska i alla fall kolla upp det,,,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar