tisdag 2 oktober 2012

Buskul

Har någon sett barnprogrammet Buskul?
Om inte så gör det,,,
Sen efter det kan ni ju själva ta ställning till om ni ska riskera att låta era ungar se det.

Idag kom jag hem ganska sent och var som väntat då oxå lite lagom seg med en antydan till huvudvärk
Vilda låg redan i sängen och min man satt vid tvn
Vatten har hjälpt många onda huvuden tänker jag och går direkt ut i köket och vrider på kökskranen för fullt - vem har tid att vänta på kallvatten liksom?

Chocken när jag blir dyngsur är ganska överväldigande såhär på kvällskvisten och den byts ganska snabbt ut till direkt ilska när jag ser den där jävla tejpbiten som sitter över kranen,,,
Ilsk som ett bi trampar jag in i vardagsrummet och frågar vad Fn det är frågan om och om min mycket förvånade make tycker det är roligt på nåt sätt?????

Ilskan dämpas inte direkt av att han lyckas se så ovetande och frågande ut?
Bra försök att få det verka som du inte vet vad som hänt HA!

Efter dividerande följer han med mig ut i köket och lugnt säger:
Det där får vi nog fråga Vilda om,,,

Gissa om hon höll på att kikna av skratt!
Det gjorde vi oxå till slut får jag väl erkänna

Sååååå, ett litet varningens finger till er föräldrar med barn i Buskul ålder
Ni vet aldrig vad ni kommer hem till





3 kommentarer:

  1. Lite roligt faktiskt....fniss!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja såhär i efterhand så är det faktiskt :)

    SvaraRadera
  3. Stackars Du :-( Men erkänner, jag fick mig ett gott skratt :-)//Ditte

    SvaraRadera