torsdag 22 november 2012

Bajsbrunt

Barn är härliga men oxå mycket ärliga,,,

Vilda: "Mamma, ditt hår ser nästan rödskimrande ut,,,
Jag väntar spänt på vad för fint som kommer nu - hon kanske liknar mig vid en prinsessa???
Vilda fortsätter: "Men inte hela håret, det andra ser mer ut som,,,, bAJSBRUNT!

Jamen tack älskade unge för den!

10 minuter senare
Öser upp kålpudding vid köksbänken. Har en blodsockernivå = noll och inget.
Lyckas på något sätt vända hela tallriken upp och ner =  maten befinner sig nu på bänken istället för på min tallrik = En rad fina ord som kanske ska besparas en sexårings öron i en något hög ton plus lite smäll med porslinet
Då hör man sitt kloka barn säga i en alldeles FÖR lugn och saklig ton säga:
"Pappa, Man får inte säga fan,,,"

Jag är ändå glad att hon bara uppfattade just DET ordet i den ramsan jag la

Hoppas ni har en lugn och skön kväll
Jag drömmer mig bort till helgen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar