fredag 2 september 2016

Tankar på ett hotellrum en fredagskväll

Har gett mig själv träningsvila denna veckan.
Passade bra eftersom jag är iväg på utbildning i Helsingborg
Jag är ingen van långlöpare och min intensiva träning har gjort att - med ca 20 dagar kvar till Lidingöloppet -  jag börjat känt av mina knän lite.

Så himla lägligt

Inte mycket men nog för att bli nojig, det är ändå 3 mil i terräng som ska göras
Det är inget att deppa ihop över utan lös problemen som kan försvåra löpningen istället:

  1. Jag måste tappa vikt. Varje kilo som jag kan minska är guld värt i detta läge. Att bära runt på onödig vikt kan vara en avgörande faktor. HUR jag ska göra det på ett sunt och rimligt sätt utan att förstöra den muskulatur jag ändå behöver är en helt annan fråga
  2. En antiinflammatorisk kur av typ Diklofenak för att få bort eventuell inflammation
  3. Genomtänkta planerade träningspass som inte påfrestar knän för mycket
Kan någon låna mig ett trollspö? 

Om vi nu tittar på det här med viktminskningen så har jag ju jobbat hårt med den nu när jag varit på utbildning - Nooooot :P

Jodå - vi jobbar hårt med sockerberoendet här i Helsingborg



Har åter haft en dag fylld med nålar. Riktigt
 kul och intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar