söndag 9 november 2014

Hälsa för hela slanten

Helgen gick i hälsans  tecken på Älvsjömässan i Stockholm
Allt du kan tänka dig som är kopplat till träning och hälsa fanns att se, köpa, lyssna och prova på.
Jag fick med mig en väst för hållningen med mig hem, har sett reklam om den och nu fanns den där till mässpris så jag ska testa den.

En bra hållning är a och o, framför allt om du har problem med nacke, axlar och rygg.
Prova att "tappa" fram huvudet så det placeras i ett hängande läge "framför" kroppen
Känner du att nu är huvudet ganska tungt och att det nu är musklerna i nacken som bär upp det?
Sträck upp dig så huvudet centreras över halsen/kroppen, att du bär upp huvudet på atlaskotan (den första nackkotan som bär upp huvudet.
Nu känner du ingen tyngd av huvudet alls. Nacken och ryggraden bär nu upp huvudets tyngd, precis så som det var tänkt.
Detta kanske låter som självklart och löjligt, men testa, och påminn dig själv att sträcka upp dig så kommer du märka skillnad.
För du behöver påminna dig själv om det om du inte har haft hållning innan (dom flesta har inte det)

Jag kom oxå hem med en bok om styrketräning kopplat till anatomin. Intressant och bra
Och så en hink proteinpulver, för det var slut

Nu kollar jag Gunde och Wassberg - Kul och rörande serie om idrott och kampen som ligger bakom dessa stjärnor
I reklampauserna planerar jag kommande veckas träning

Ha det!
Mina fynd från mässan


Många föreläsningar fanns det 

Vilda och Ken var och klättrade. Jag var lite avis (fast bara lite)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar