söndag 12 maj 2013

Italienresan - Lite bilder!

Maken är och fiskar så vi hade tvsoffan för oss själva Vilda, Svea och jag
Vi har sett Harry Potter och Trassel . högklass på filmerna alltså ;)

Men hörde ni, vet ni vad jag gjorde medans jag var borta härifrån?

Jag var ju i Italien :D
Och dit FLÖG jag.
Och jag överlevde det!

Vi fick ju den stora fördelen att resa med två Italienproffs och tillika bästaste vännerna Henrik och Caroline.
Tre helt underbara dagar med spatserande i Bergamo och en Milanoutflykt. Vi åt och drack sååå mycket gott att det inte kan beskrivas - det måste upplevas.
Man flyger på två timmar drygt ner till Bergamo från Skavsta och det kostar ca 2000 kr tur och retur för två personer.
Ett mysigt och fräscht B&B kostar ca 2000 kr för två personer i tre nätter. Standarden var som ett bra hotell tycker jag - städning och byte av handdukar dagligen och en lättare Italiensk frukost

Vi kommer garanterat åka tillbaka.
Och vi hoppas vi kommer få resa med H&C någon mer gång, kanske någon annan stans oxå :)

Puss på Da!
Badrum i Vintagestil

Spatserande i Bergamo

Linbana på räls??? lr nåt upp på Citta Alta
Man får inte vara höjdrädd här

Citta Alta - Den gamla staden med dess ringmur uppe på
bergssluttningen

Den gamla borgen i Citta Alta med ljuvlig
utsikt!

Det är inte långt till bergen från Bergamo.

Ett kloster

Typisk Italiensk förrätt. 

Milanos tågstation

Här  åt vi den godaste pizzan jag smakat

Doumo i regn

Den imponerande gallerian


Sista dagen





Vårat B&B


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar