söndag 10 mars 2013

En cykelhandlares dröm

Ja i fredags var jag varje säljares dröm.
Jag var nere på motorsport på lunchen och skulle fixa detaljerna med cykeln som kommit hem.
Två flaskställ skulle jag ha - snygga, inget jävla smäck, så det sa jag:
"Vad har du för bra ställ?, okej jag jag vill ha dom vita, jag vill inte ha några fula ställ när jag köpt en så snygg cykel"
Han log och höll med, plockade fram - och så var det klart.
Ingen fråga om vad dom kostade.
"Det där stället cykeln står i ser väldigt smidigt och bra ut, säljer du det?"
Han svarar:
Ja cykeln står ju så bra i den så du kan ta det när du hämtar den :)
Jag: Och så behöver jag en ny hjälm, jag vill ha en vit, har du någon bra?
Han går ut på lägret och letar för han hade för sig att han sett en snygg som kommit hem. Och han hade alldeles rätt.
Jag testar den och säger:
Häng den på cykeln, jag skickar in min man att hämta allt i morgon.

Klart.
Inte en enda gång pratade vi priser.
Färdigt på en kvart.

Jag har absolut inte för vana att göra så här. Men för en gångs skull,,,
Bam bam bam - klappat och klart:)

Nu är det våren vi väntar på.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar