onsdag 16 januari 2013

Ibland känner jag mig lite Ego,,,

Stoppa tiden!
Just nu springer den iväg och jag springer efter känns det som
Fokus Fokus Fokus
Tiden går fort när man har roligt - så det är väl det jag har: Jäkligt roligt hela tiden
Jobbigt ibland - Ja
Men för det mesta har jag det väldigt bra

En vän frågade mig om jag inte gör annat än att träna, så jag började att tänka efter,,,
Men jo, jag gör faktiskt annat också. Men faktum är att mitt liv kretsar kring eller min livsstil ÄR träning.
Jag gör det för att må bra, det har jag sagt många gånger.
Min träning räddar mitt liv, min tillvaro och den gör att jag kan klara mig med nästan inga mediciner alls nu.
Innan jag tog beslutet att sätta fart igen och bygga upp det som varit förstört så åt jag sådana doser som gjorde mig till en levande död.
Nu känner jag mig levande igen.

Så ni alla där ute, Ge träningen en chans!
Det gör ont att börja träna men ur det onda kommer det goda komma. Väldigt fort till och med.
Ja det gör ont för kroppen är inte van att använda sina muskler. Men träningsvärk är inte farligt.
Man blir stel och öm å rör sig som om man vore 95 plus - MEN DET GÅR ÖVER
Och tänka om ni kan sätta ut mediciner efter tag och KANSKE kanske bli helt fria
Är det inte värt det?

Tid,,,
Visst får man planera planera planera. Och prioritera.
Jag måste prioritera mig själv i vissa lägen men det gör mig också till en gladare, starkare mamma och trevligare fru :)

Och visst är det värt det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar