tisdag 8 december 2015

Throwback

Jag är dunderförkyld och har träningsångest,,,
Vill bara ut ut ut
Men någonstans har jag ändå förstått att det inte är så klokt och hälsosamt att träna i det här skicket

Vad gör man då när kudden i tvsoffan är ens bäste vän för dagen när huvud och kropp strejkar?
Man kollar film och tv - eller man och man - JAG kollar film och tv

Igår plöjde jag igenom The Pacific (Fortsättningen på "Band of brothers") - Så sjukt bra serie som jag har hört rykten om att det faktiskt ska bli en tredje säsong på. Hoppas hoppas hoppas
Men efter det tittade jag på ett kort program på svt som jag blivit tipsad om - "Norge på tvärs"
En 16 årig tjej som korsar Norge till fots tillsammans med sin hund.
60 jäkla mil
Snacka om tuff brud!
Detta triggade igång minnena från min egna solotripp i höstas och som jag längtar tillbaka till,,

Första nattlägret


Orosmoln på kvällshimlen. Vaknade dock till klarblå himmel
och sol som höll i sig ända till sista dagen.

Det är lätt att känna sig ensam och liten i
denna miljö om man inte är trygg med att vara själv

Vid Sylarna

Trött men nöjd hund som njuter av solen vid tältet

På väg från Sylarna mot Helags

Varierande terräng bjöds det på. Klättring, vad över forsar,
fina stigar i dalarna och sten

Riset började få den härliga "brinnande" färgen

Man får inte glömma bort att vända sig om ibland och
begrunda var man vandrat. 

Flatruet på väg hem


Så idag ska jag drömma mig bort i soffan till nästa sommar och nästa vandring - var den nu ska bli


Om ni kan avsätta 30 minuter så se det fina programmet Norge på tvärs. Klicka här: Norge på tvärs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar