torsdag 30 augusti 2012

Det är inte okej,,,

Att behöva vänta 5 timmar på akuten för att få träffa en läkare.
Först 2,5 timme i väntrummet och sen ytterligare 2,5 timme i ett jävla akutrum som bokstavligen skriker cellskräck.
Och Då sa ändå sjuksyrran som hämtade oss:
Läkaren är inne hos den som var före er,,,så hon kommer snart.
Åh Tjena!
När sedan läkaren kommer undersöker hon  Mandis på ca tre till fem minuter och säger:
Jag ska diskutera detta med ortopederna i morgon så ringer vi eller hör av oss ( via brev då lr?) Om hur vi ska gå vidare.
När Vilda var så sjuk att vi blev skickade med akutremiss för misstänkt blindtarmsinflammation så tog det drygt 4 timmar!!! Innan en läkare tittade på henne - då pratar vi om ett jättesjukt litet barn.
Och ja, min brorsdotter fick vänta 4-5 timmar - och vet ni vad???
Hennes blindtarm brast.
Fy fan.
Är det inte dags att protestera snart?
Är det så här vi vill ha det?
Jag tycker i alla fall att det INTE är okej - så det så 

Published with Blogger-droid v2.0.8

1 kommentar:

  1. Det är absolut inte ok att behöva vänta med sina barn .
    Och dessa köer i telefonen på typ rådgivningen
    herregud .
    Hösten 2011 fick sonen ont i magen ringde då rådgivningen din väntetid beräknas till 50 minuter !!!!!!!!!
    la på luten ringde akuten DOM svarade att du måste ringa rätta nr.ALDRIG SA JAG att jag sitter i kö 50 minuter
    Men är du orolig så får du väl sätta sonen i bilen.
    Det gjorde jag och åkte mot västervik & talade om att nu vill jag ni släpper in oss till väntrummet och kallar på läkare för denna mage är inte bra.
    Väntade ??? fick 1 rum läkaren kom hm ??? kan vara gaser , men sänkan hög så vi avvaktar lite . Fick emla i armvecket för ev dropp vänta 1 tim för bästa verkan , dropp sattes ny läkare klämde.
    Fick rum på barnavd.
    Plötsligt kommer ssk nu ska ni på operation för blindtarmen .

    Tur ni ändå kom så snabbt , fick jag till mig.
    Undrar vilken smärta det skulle varit om jag nu väntat dessa 50 minuter på rådgivningen

    SvaraRadera